Direct Inloggen

Places Blog

Blijf op de hoogte van alles wat u als ondernemer moet weten!

vrijdag, 3 februari 2017

Maak acquisitie makkelijker met deze 4 tips!

Maak acquisitie makkelijker met deze 4 tips!

Acquisitie, ook wel het leggen van contact met potentiŽle klanten, is iets wat door veel ondernemers vaak als moeilijk wordt ervaren. Het werven van klanten is een onderdeel van de sales afdeling binnen een bedrijf. Acquieren is een belangrijk aspect om als bedrijf staande te blijven. Zonder klanten is er namelijk geen bedrijf. Tijd om te starten met acquisitie. Places.nl heeft de belangrijkste tips voor u op een rijtje gezet.

1. Maak een lijst met potentiŽle klanten

Denk eerst goed na over welke mogelijke opdrachtgevers u wilt bereiken. Probeer hierbij te beginnen met warme acquisitie. Warme acquisitie is wanneer u als leverancier een bestaande band heeft met de mogelijke klant. Hiermee boekt u sneller succes dan bij koude acquisitie, waarbij u nog geen band heeft met het bedrijf of persoon waarmee u contact opneemt. Maak samen met collega"s een lijst van potentiŽle opdrachtgevers of klanten waar u zaken mee zou kunnen doen.

2. Gebruik een actielijst

Maak vervolgens een lijst met acties die u gaat ondernemen om contact te ondernemen met deze potentiŽle klanten. Gemiddeld heeft u zeven keer contact met een klant voordat u een deal sluit. Maak hier dus een plan voor en plan de momenten dat u contact gaat opnemen en hoe u dit gaat doen met de klant in. Contact opnemen met potentiŽle klanten is vaak niet de meest favoriete taak van medewerkers, door dit plan te maken kunt u zich er makkelijker aan houden.

3. Gebruik de juiste gespreksvaardigheden

Zorg dat u tijdens het contact met de potentiŽle klant een goede acquisitiekracht heeft. Een belangrijk aspect hiervan is om u in te leven in wat de klant daadwerkelijk wilt. Praat niet teveel over uzelf en wat u de klant kan aanbieden, maar ga eerst op de problemen van de klant in. Benoem daarna hoe u de klant kan helpen met het zojuist benoemde probleem.

4. Zorg dat u te bereiken bent

Zorg ervoor dat u goed te bereiken bent voor uw potentiŽle klanten voor het geval dat zij nog vragen hebben. Bent u zelf even niet te bereiken? Schakel dan een antwoordservice in. Met de Places Antwoordservice staan onze telefonisten 24/7 klaar om de telefoon op te nemen voor uw bedrijf naar aanleiding van een zelf ingesteld script. Na elk telefoongesprek wordt een korte samenvatting aan u doorgegeven met de contactgegevens. Voor meer informatie over deze en andere diensten, neemt u gerust contact op via 024 - 3555 299 of kijkt u op Places.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Google Analytics Alternative