Direct Inloggen

Places Blog

Blijf op de hoogte van alles wat u als ondernemer moet weten!

donderdag, 9 februari 2017

Aanbiedingen timen: hier moet u op letten!

Aanbiedingen timen: hier moet u op letten!

Een advertentie met sterke inhoud is belangrijk, maar zonder goede timing loopt u alsnog veel inkomsten mis. Ook met een klein marketingbudget kunt u met een goed getimede reclamecampagne veel consumenten bereiken. Vandaag vertelt Places.nl hoe de juiste timing uw advertentie tot een succes maakt.

Gemoedstoestand

Consumenten hebben meer aandacht voor advertenties die aansluiten op hun stemming. Het aanpassen van advertenties op de behoefte van de klant heet mood marketing. De data over het huidige online gedrag van de consument wordt daarbij gecombineerd met een digitaal beeld van de gemoedstoestand. Als een consument bijvoorbeeld zomerse liedjes luistert via internet, worden de advertenties daar meteen op aangepast.

Beste dag

Campagnes zijn over het algemeen op dinsdag het meest effectief. Let wel: het beste moment hangt natuurlijk af van uw branche en doelgroep. Het beste is om niet te veel, maar goed opgezette campagnes te voeren. Als een klant namelijk te vaak mailtjes ontvangt, is de kans op afmelding natuurlijk groot. Goede acties spelen in op de behoefte van de doelgroep, zoals het kopen van nieuwe schoolspullen in augustus of een kluskorting voor de grote schoonmaak in de lente. Betrek meerdere social media kanalen om acties te promoten.

Vaste klanten

Waar bedrijven de plank misslaan bij het opstellen van marketingcampagnes, is dat ze teveel richten op nieuwe klanten. Het werkt natuurlijk goed om nieuwe klanten met een kortingscode over te halen tot een aankoop, maar ook uit uw vaste klantenbestand kunt u extra omzet halen. Toon bijvoorbeeld bijpassende accessoires in de bevestigingsmail wanneer de klant net een aankoop heeft gedaan. Of vergroot de goodwill onder deze klanten met gepersonaliseerde acties. Geef bijvoorbeeld een verjaardagskorting of organiseer een speciale pre-sale avond voor uw vaste klanten.

Tijdsdruk

Naast een goede timing, zijn consumenten ook gevoelig voor tijdsdruk. Geef daarom bijvoorbeeld een verlooptijd bij de aanbieding, zoals een dagaanbieding of korting voor alleen de eerste 1000 klanten. Dat dwingt mensen om snel een keuze te maken. Te veel voorwaarden geven werkt echter averechts, dus houd het hier dan ook bij.

Door te adverteren op Openingstijden.com en Telefoonboek.nl bereikt u 6,6 miljoen potentiŽle klanten! Bel vrijblijvend voor meer informatie over deze dienst met 024 – 3555299.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Google Analytics Alternative